torsdag 5. mars 2009

Altfor tøff i trynet...

Det har gått noen dager, og er jeg en erfaring klokere... Ettbeins knebøy ER hardt. Bulgarsk utfall får duge en stund så jeg får bygd opp litt styrke til å i det hele tatt klare ettbeins knebøy. Klarte 2 x 12 uten vekter i går. Bulgarsk utfall altså. Satser på 2 x 15 i morra og noen ganger framover, så får vi se om det blir med litt ekstra vekt om et par ukers tid...


Og så tror jeg at jeg skal begynne på en enda enklere versjon av pistolbøy; stå på ett ben oppå noe og la det andre benet henge ned, med en liten bøy i kneet, og uten å berøre gulvet. Det blir som en hengende vektarm. Dessuten er det visstnok lettere å unngå å bøye korsryggen (noe som skjer pga stiv og "kort" hamstrings - sånn som vi som sitter mye på kontoret ofte har). For å bøte på en elendig balanse er det lurt å holde lette vekter (la oss si 5 kg) i hver hånd rett framfor seg. Så slipper jeg kanskje å bikke bakover, falle av benken/kassa og bli beglodd (eller hånledd av (nei, ikke håndledd, det er noe annet)) fordi noen trodde jeg prøvde meg på en passe usofistikert sirkusøvelse. Jeg har selvsagt ikke prøvd dette, men det SER lurt ut på en øvelsesvideo laget av en flink (norsk, om det spiller noen rolle) fyr som kan mye om trening.


Men inntil videre: bulgarsk utfall

2 kommentarer:

  1. Du klarte jo 15 repetisjoner med bulgarsk i går!! Det så vanvittig hardt ut så du skal se det blir resultater ganske snart. Det hjelper ofte på styrketreningen å være litt frusrert. Orker mer da ;)

    SvarSlett
  2. Er litt ivrig, og nå som jeg er nedi 10 reps, så holder jeg 5kg i hver hånd. Det er tungt, men går framover. :-)

    SvarSlett